«Сонячний» тиждень у «Джерелі» - яскрава сторінка шкільної родини
Щоб дитина була палко зацікавлена у навчанні – їй необхідно багате,
різноманітне, приваблююче інтелектуальне життя.
(В.О.Сухомлинський)
У школі-інтернаті «Джерело» нещодавно був організований та проведений
тиждень відкритих уроків у класах для учнів із синдромом Дауна. У цей період
кабінети «сонячних учнів» були схожі на вулики, де плідно працювали педагоги та
учні.
Як відомо, вчителі
школи-інтернату, які опікуються дітьми із синдромом Дауна, не тільки
забезпечують максимальну ефективність освітнього корекційно-реабілітаційного
процесу, а й не припиняють пошук інформації про дітей з генетичною хворобою у
відкритому просторі : приймають участь у конференціях, семінарах,
майстер-класах, використовують будь-яку нагоду, щоб отримати якомога більше
знань про дану категорію дітей.
Варто зазначити, що таких
вчителів, не випадкових, а лише за покликанням душі в «Джерелі» - чимало. Вони розуміють ,що неможливо змінити
дитину із синдромом Дауна, але змінити якість її життя, сенс діяльності,
адаптацію в соціумі – першочергове завдання кожного вчителя.
У діалозі з колегами Надія Миколаївна
Хупавка висловлює свою думку про дітей із синдромом Дауна: «Я люблю усіх дітей,
але з дітьми, які мають особливості розвитку, мені цікавіше – вони більш щирі і
доброзичливіші». Наталія Миколаївна Рябченко впевнена: «Якщо вірити в кожну дитину з психофізичними порушеннями, любити її,
допомагати, розвивати, давати свободу вибору, то ви будете вражені
результатами».
Так, справді, були вражені
результатами педагоги, які були присутні на презентаційному уроці у 6 класі, де
навчаються діти із синдромом Дауна. Звісно, в епіцентрі уроку була
вчителька-диригент Наталія Миколаївна Рябченко, яка протягом уроку проникала у
внутрішній світ дитини, розпалювала вогонь цікавості, іскру допитливості
кожного школяра. Педагог так організувала освітню діяльність, щоб діти в міру
своїх сил і можливостей шукали й знаходили шляхи розв’язання даних на уроці
завдань. Без перебільшення можна сказати, що учнів захоплював процес пізнання –
вони і читали оповідання, і декламували вірші, і спілкувались, і грали… А тепло
материнського серця педагога, її доброта – мудра й чиста, давали змогу зігріти,
підтримати, окрилити дитину з особливими потребами.
Такі вчителі як Рябченко Н.М.,
Хупавка Н.М., Рилушко І.О., Козакова О.В. розуміють, що лише тоді, коли ти є саможертовний
, толерантний та реалістичний, твоє терпіння буде щедро винагороджено. Ці
вчителі знають ціну кожного успіху дитини з особливими потребами, кожної
подоланої перешкоди на шляху становлення дитячої особистості.
Тиждень відкритих уроків
продемонстрував, що вчителі-дефектологи «Джерела» - справжні фахівці своєї
справи, а учні, незважаючи на особливості розвитку, - старанні, уважні, активні
та допитливі.
Хочеться вірити, що і презентабельні
уроки, і щоденна копітка праця, а головне – віра в кожну дитину з
психофізичними порушеннями подарує вчителеві позитивні емоції, синергію любові
та вражаючі результати.
Немає коментарів:
Дописати коментар