понеділок, 4 лютого 2019 р.


«Сонячний» тиждень у «Джерелі» - яскрава сторінка шкільної родини


Щоб дитина була палко зацікавлена у навчанні – їй необхідно багате, різноманітне, приваблююче інтелектуальне життя.
(В.О.Сухомлинський)

У школі-інтернаті «Джерело»  нещодавно був організований та проведений тиждень відкритих уроків у класах для учнів із синдромом Дауна. У цей період кабінети «сонячних учнів» були схожі на вулики, де плідно працювали педагоги та учні.
Як відомо, вчителі школи-інтернату, які опікуються дітьми із синдромом Дауна, не тільки забезпечують максимальну ефективність освітнього корекційно-реабілітаційного процесу, а й не припиняють пошук інформації про дітей з генетичною хворобою у відкритому просторі : приймають участь у конференціях, семінарах, майстер-класах, використовують будь-яку нагоду, щоб отримати якомога більше знань про дану категорію дітей.
Варто зазначити, що таких вчителів, не випадкових, а лише за покликанням душі в «Джерелі»  - чимало. Вони розуміють ,що неможливо змінити дитину із синдромом Дауна, але змінити якість її життя, сенс діяльності, адаптацію в соціумі – першочергове завдання кожного вчителя.

У діалозі з колегами Надія Миколаївна Хупавка висловлює свою думку про дітей із синдромом Дауна: «Я люблю усіх дітей, але з дітьми, які мають особливості розвитку, мені цікавіше – вони більш щирі і доброзичливіші». Наталія Миколаївна Рябченко впевнена: «Якщо вірити в кожну дитину з  психофізичними порушеннями, любити її, допомагати, розвивати, давати свободу вибору, то ви будете вражені результатами».
Так, справді, були вражені результатами педагоги, які були присутні на презентаційному уроці у 6 класі, де навчаються діти із синдромом Дауна. Звісно, в епіцентрі уроку була вчителька-диригент Наталія Миколаївна Рябченко, яка протягом уроку проникала у внутрішній світ дитини, розпалювала вогонь цікавості, іскру допитливості кожного школяра. Педагог так організувала освітню діяльність, щоб діти в міру своїх сил і можливостей шукали й знаходили шляхи розв’язання даних на уроці завдань. Без перебільшення можна сказати, що учнів захоплював процес пізнання – вони і читали оповідання, і декламували вірші, і спілкувались, і грали… А тепло материнського серця педагога, її доброта – мудра й чиста, давали змогу зігріти, підтримати, окрилити дитину з особливими потребами.

Такі вчителі як Рябченко Н.М., Хупавка Н.М., Рилушко І.О., Козакова О.В. розуміють, що лише тоді, коли ти є саможертовний , толерантний та реалістичний, твоє терпіння буде щедро винагороджено. Ці вчителі знають ціну кожного успіху дитини з особливими потребами, кожної подоланої перешкоди на шляху становлення дитячої особистості.
Тиждень відкритих уроків продемонстрував, що вчителі-дефектологи «Джерела» - справжні фахівці своєї справи, а учні, незважаючи на особливості розвитку, - старанні, уважні, активні та допитливі.
Хочеться вірити, що і презентабельні уроки, і щоденна копітка праця, а головне – віра в кожну дитину з психофізичними порушеннями подарує вчителеві позитивні емоції, синергію любові та вражаючі результати.


Немає коментарів:

Дописати коментар