вівторок, 22 листопада 2016 р.

ПМПК у школі-інтернаті «Джерело»

ПМПК у школі-інтернаті «Джерело» - це дуже важлива і ефективна форма співпраці й взаємодії спеціалістів різного профілю, які здійснюють психолого-медико-педагогічний супровід учнів, що потребують спеціальної педагогічної корекції.
У рамках ПМПК з проблеми «Адаптація учнів 5 класу до навчання» на засадах інтеграції зусиль, рівноправної співпраці і особистісної відповідальності педагогів, соціально-психологічної і медичної служб та на основі професійних моделей аналізу спеціалістів:
·       сформовані педагогічні гіпотези, висновки і рекомендації;
·       обговорені основні напрямки розвивальної і корекційної роботи з учнями;
·       визначені оптимальні шляхи впливу на вихованців «групи ризику»;
·       розроблена єдина стратегія розвитку кожної дитини, яка потребує кореційної допомоги. 

Рішення психолого-медико-педагогічного консиліуму
з теми «Адаптація учнів 5 класу до навчання в середній ланці»
За результатами обговорення системних обстежень  учнів 5 класу та на підставі інформації, отриманої під час відвідувань уроків та позакласних заходів  консиліум рекомендує:

1.                     Класному керівникові  та вихователю:
1.1.             Ретельно ознайомитись з матеріалами медичного та психологічного моніторингів з метою ефективної  організації навчально-виховного процесу п’ятикласників.
                                                                                   (До 21.11. 16)
1.2.             Внести корективи  у планування навчально-виховної  роботи  за результатами діагностичних досліджень та рекомендаціями психолого-педагогічного консиліуму.
                                                                                   (До 23.11.16)
1.3.             Формувати в учнів громадянську позицію, морально-етичні принципи, культуру поведінки та позитивне ставлення до навчання.
                                                                                 (Протягом року)
1.4.             Спланувати та систематично проводити індивідуальну роботу з учнями «групи ризику» з наступною фіксацією результатів роботи у «Щоденнику дружнього колективу».
(Протягом року)
1.5.             Підтримувати постійний зв'язок  з батьками дітей, що потребують особливої уваги. /проблеми здоров'я, високий рівень тривоги, низька самооцінка, емоційна нестабільність, гіперактивність/.
(Протягом року)

1.6.             Розробити серію класних виховних годин, спрямованих на гармонізацію дитячо-батьківських відносин.
(До 22.11.16)
1.7.             Систематично проводити заходи /класні години, прогулянки та екскурсії, командні ігри, тематичні свята/, які будуть сприяти формуванню колективізму та згуртованості класного колективу.
(Протягом року)
1.8.             З метою створення комфортних відносин у колективі «учень-учитель-батьки» запровадити інтерактивні форми колективної діяльності.
(Протягом року)

1.9.             Надавати постійну педагогічну підтримку учням, які навчаються за інклюзивною формою.
(Протягом року)
1.10.        Прозвітувати на оперативно-методичної  нараді щодо проведення роботи з питань урегулювання конфліктних ситуацій у класі.
(березень 2017)

2.             Вчителям-предметникам:
2.1.    Ініціювати діяльність учнів, які потребують особливої педагогічної  корекції, на засадах рівноправного партнерства.
(Постійно)
2.2.    Формувати в учнів уміння наслідувати модель поведінки, орієнтованої на сталий розвиток, заохочувати до вибору способу дії.
(Постійно)
2.3.    Враховувати рівні розвитку загальних розумових здібностей,
процесів пізнавальної сфери, характерологічні особливості п’ятикласників у навчально-виховному процесі, сприяти позитивній динаміці розвитку.    
         (Протягом року)
2.4.    Реалізовувати принцип диференціації та індивідуалізації  навчання п'ятикласників, розробити алгоритми їх діяльності у процесі навчання.
2.5.    Взяти під  постійний контроль учнів «групи ризику» /мотивувати дітей, створювати ситуації успіху, використовувати індивідуально- диференційований підхід/.
(Постійно)
2.6.    Здійснювати педагогічний супровід учнів, які навчаються за інклюзивною формою.
(Постійно)
2.7.    Активно впроваджувати на уроках  ІКТ, частіше змінювати види
діяльності та форми проведення уроку.
(Постійно)
2.8. Використовувати :
- нетрадиційні та оригінальні способи перевірки домашнього завдання;
- інтерактивні методи навчання /мозкову атаку, аналіз конкретних ситуацій, рольові ігри,  майстер- класи/.
                (Постійно)
2.9. Розвивати власну креативність та вчити дітей мислити неординарно, в різних напрямах, вирішувати протиріччя, самостійно створювати творчі завдання.
(Постійно)
2.10. Приділяти увагу динамічним паузам на уроці,  впроваджувати релаксаційні  хвилини для відновлення уваги та стабілізації емоційного стану дітей.
(Постійно)
3.                     Психологічній службі школи-інтернату:
3.1.             Здійснювати психологічний супровід дітей,  які потребують  підвищеної педагогічної уваги.
(Протягом року)
3.2.             Провести моніторинг та узагальнити результати поглибленого діагностичного обстеження  учнів, які мають труднощі адаптації, відхилення у розвитку.
(Протягом року)
3.3.             Здійснювати відстеження динаміки розвитку дітей групи ризику для уточнення їх освітнього маршруту та внесення відповідних коректив.
(Протягом року)
3.4.             Проводити групові заняття з учнями, які потребують психологічної підтримки.
(За результатами обстеження)
3.5.             Розробити  підбірку командних ігор, спрямованих на об’єднання колективу класу, та впроваджувати  їх у позаурочну діяльність.
(До 24.11.16)
3.6.             Продовжувати здійснення соціально-диспетчерської діяльності відносно до дітей, батьків, педагогів, які потребують спеціальної соціально-педагогічної допомоги.
(Протягом  року)
3.7.             Прозвітувати про результати корекційно-розвивальної роботи з п’ятикласниками на педраді.
(травень 2017)
4.                     Лікарю школи-інтернату:
4.1.             Продовжити медичне спостереження за станом здоров’я п’ятикласників.
(Постійно)
4.2.             Надавати консультативну допомогу батькам учнів  щодо профілактики захворювань.
 (Постійно)
4.3.              На оперативних нарадах інформувати педагогів  про зміни у стані здоров’я учнів п’ятого класу.
(Протягом року)
4.4.             Систематично проводити інформаційно-просвітницьку роботу щодо збереження здоров’я дітей та профілактики інфекційних захворювань.
(Протягом року)

5.                     Заступникам директора з НВР та ВР:
5.1.             Узяти під контроль організацію навчально-виховного процесу, спрямовану на підвищення рівня навчальних досягнень, рівня вихованості учнів 5-го класу та усунення проблем адаптації у навчанні.
                                                                                 (Протягом року)
5.2.             Продовжити координувати дії педагогів, соціально-педагогічної та медичної служб щодо адаптації  учнів 5 класу до навчання.
(Протягом року)
5.3.             Сприяти впровадженню моделі міждисциплінарної взаємодії шляхом розробки програм індивідуального розвитку конкретної підгрупи або групи дітей.
(до 01.12.16)
5.4.             Здійснювати контроль за рівнем забезпечення діагностичного й корекційного психолого-педагогічного супроводу учнів 5 класу.
(грудень 2016 – травень 2017)


Рекомендовано на сайт Департаменту.

Немає коментарів:

Дописати коментар