У школі-інтернаті знають, що перехід учнів молодших
класів до середньої школи має певні виклики. У період адаптації до нового
шкільного життя діти з особливими освітніми потребами більш схильні бути
тривожними, їм складніше організовувати себе та бути вмотивованими на
навчальний процес. Зміни ритму життя, світогляду разом із збільшенням
навантаження зумовлюють психоемоційне перенапруження учнів. Основне завдання
педколективу в цей період – полегшувати адаптацію і створювати позитивний
психологічний клімат у класі. Задля цього у листопаді місяці був проведений психолого-медико–педагогічний
консиліум, під час якого освітянами були продемонстровані новітні технології,
методи, прийоми, які допоможуть реалізувати адаптаційні завдання.
Головними завданнями консиліуму стали:
-
координація дій освітян
задля грамотної побудови педагогічного супроводу учнів п’ятого класу та
розв’язання проблем;
-
визначення шляхів
та засобів корекційного впливу на школярів за умови тісної взаємодії різних
спеціалістів (педагогів, психолога, лікаря).
Пропедевтичною роботою для успішного проведення
консиліуму стали: практичне заняття з елементами тренінгу для освітян
«Джерела», науково-методичний семінар «Адаптаційний період п’ятикласників», які
в цілому допомогли змоделювати дорожню карту роботи з учнями п’ятого класу.
Підготовка до консиліуму включала:
-
збір інформації про
учнів з використанням сучасних досліджувальних методик (заповнення карти
особистісного розвитку дитини, діагностування учнів психологом, класним
керівником);
-
анкетування
вчителів щодо виявлення труднощів школярів з психофізичними порушеннями під час
адаптаційного періоду.
-
репрезентація
інноваційних технологій: Шерінг, Тік Ток, Меми, Лего тощо, які сприяли
психолого-педагогічним дослідженням школярів;
-
включення в роботу
оригінальної вправи «SMS
п’ятикласнику», яка допомогла виробити стратегію щодо
пізнання дітей;
-
впровадження
принципу паралельних відносин, коли педагог перевтілюється в
учня-п’ятикласника, а потім здійснюється спільне обговорення труднощів даної
вікової категорії дітей;
-
акумулювання
результатів анкетування батьків з метою більш якісного розкриття освітнього та
особистісного потенціалу кожного учня.
Варто зазначити, що
домінуючою рисою консиліуму став конгломерат педагогіки, психології, медицини,
який, сподіваємось, допоможе учням розв’язувати проблеми, підкаже шлях до
регуляції емоційних станів та самостійного виокремлення низки правил, які
формуються або вже сформовані в духовному арсеналі кожного п’ятикласника.
Як відомо, успіх,
друзі, здоров’я, для багатьох, дуже
багатьох людей – це обов’язкова складова людського щастя. І учасники консиліуму
сформували правила, рекомендації, поради як саме досягти щастя дітям, які
знаходяться у перехідному періоді. Активність, непідроблена зацікавленість,
рафінування педагогічних ідей, новацій, креативний пошук шляхів пізнання
школяра окреслили стежки до успішного освітнього процесу та щасливого соціуму.
А професіоналізм,
майстерність та особливий потяг до дітей з психофізичними порушеннями визначає
пріоритетні домінанти діяльності педагогів та допомагає нівелювати недоліки , долати труднощі не
тільки на консиліумах, а кожного дня, кожної миті всім освітянам школи-інтернату
«Джерело».
Немає коментарів:
Дописати коментар