Проектування,програмування, плануваня роботи навчального закладу


«Інновація не означає необхідність 
                                                     щораз винаходити колесо;
інновація може означати абсолютно
                                                                новий погляд на давно всім відоме»
Есте Лаудер.

«Перспективний план інноваційної діяльності та  науково-методичного забезпечення освітнього процесу в КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР розроблений в межах Концепції розвитку  школи-інтернату на 2012-2017 роки. Особливістю даної розробки є її проектний формат, взаємозалежність, практико-орієнтовне спрямування та достатня гнучкість, що дозволяє оперативно враховувати всі підрозділи плану інноваційної діяльності та зміни, що відбуваються у внутрішньошкільному освітньому середовищі.
 Завдання:
-         виявлення резервів усіх підсистем навчально-виховного процесу задля забезпечення функціонування навчального закладу в режимі інноваційного розвитку;
-         застосування командної технології управління;
-         прогнозування стратегій розвитку навчального закладу;
-         відпрацювання нової парадигми управління (співробітництво, суспільна значущість, делегування повноважень);
-         взаємодія та взаєморозвиток управлінських функцій;
-         розвиток людського потенціалу;
-         швидке реагування на глобальне володіння ситуацією;
-         удосконалення системи маркетингу в школі-інтернаті;
-         формування та зміцнення здоров’я дітей шляхом комплексного розв’язання педагогічних, медичних та соціальних завдань;
-         впровадження системи формування в учнів навичок здорового способу життя на основі здоров’язбережувальних технологій, набуття умінь щодо здорового способу життя, виховання фізично здорової, духовно і морально розвинутої особистості;
-         формування підходів до діагностики успішності педагогічної діяльності;
-         технологічні підходи до організації сумісної діяльності педагогів з формування у школярів загально-навчальних вмінь та навичок;
-         розширення можливостей інтегрованого навчання, виховання та розвитку дітей з особливими потребами;
-         впровадження інноваційних, науково-методичних технологій у процес психолого-медико-педагогічного супроводу та соціальної адаптації вихованців;
-         реалізація індивідуальних корекційних маршрутів.
Мета.
Здійснити розвиток та модернізацію навчального закладу, створити нову динамічну модель та сприяти інтеграції школи в європейський освітній простір.



Актуальність і значущість
Використання нововведень – як теоретичних так і практичних – передбачає оновлення змісту шкільної освіти, розробку, впровадження та поширення новітніх педагогічних систем, розуміння і підтримку  педагогічними колективами дієвих  інноваційних змін.
Дана доробка зосереджує увагу на науково-методичному та навчально-методичному забезпеченні інноваційного процесу, стимулює педагогічну спільноту до впровадження інноваційних технологій, розвиває та вдосконалює ідеї, які ніколи не стануть застарілою  архаїкою.
 Заслуговує на увагу досвід співпраці щодо опрацювання науково-дослідницьких проектів та програм педагогів школи-інтернату з науковцями:
- ЗОІППО (кафедри реабілітаційної педагогіки, здорового способу життя та центру інформатики і  інформаційних технологій );
- ЗНУ (кафедри  корекційної педагогіки);
-  Київського інституту обдарованої дитини;
- Київського інституту спеціальної педагогіки НАПН України (лабораторії сурдопедагогіки).
Представлені  матеріали мають стимулювати педагогів-новаторів до глибокого аналізу та систематизації власних напрацювань, що у подальшому сприятиме модернізації та розвитку навчального закладу і стане дієвим інструментарієм у роботі педколективу.
Автор висловлює сподівання, що дана доробка слугуватиме  підвищенню рейтингу школи-інтернату та транспарентності  навчального закладу  для партнерських відносин у колі  педагогічної спільноти.



Укладач: Н.Б. Крохмаль, заступник директора з НВР  КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР, відмінник освіти України, вчитель-методист.
Рецензенти:  Т.А. Волошина, старший викладач кафедри ЗСЖ КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
О.В. Нішенко , директор КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР, вчитель-методист.
О.Є. Шокарєва, вчитель української мови та літератури,  вчитель-методист КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР.
Посилання на використані джерела:
1.      Поташнік М.М.  Управление развитием школы, 1995р.
2.      Бондар В.І. Модернізація спеціальної освіти в Україні: уроки на майбутнє, 2006р.
3.      Биков В.Ю. Модель організаційних систем відкритої освіти: монографія, 2009р.
4.      Андрущенко В.П. Інноваційна стратегія розвитку освіту як підгрунтя «українського прориву», науковий збірник праць, 2009р.
5.      «Державне управління загальної середньої освіти» (електронний ресурс). Режим доступу: http://ellib.org/ua/books/pedagog/pedl/index.html.



Перспективний план інноваційної діяльності та  науково-методичного забезпечення освітнього процесу
 в КЗ ЗСЗШІ «Джерело»ЗОР
















Немає коментарів:

Дописати коментар