«Інновація не означає необхідність
щораз винаходити колесо;
інновація може означати абсолютно
новий погляд на давно
всім відоме»
Есте Лаудер.
«Перспективний план
інноваційної діяльності та науково-методичного
забезпечення освітнього процесу в КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР розроблений в межах Концепції розвитку школи-інтернату на 2012-2017 роки.
Особливістю даної розробки є її проектний формат, взаємозалежність,
практико-орієнтовне спрямування та достатня гнучкість, що дозволяє оперативно
враховувати всі підрозділи плану інноваційної діяльності та зміни, що
відбуваються у внутрішньошкільному освітньому середовищі.
Завдання:
-
виявлення резервів
усіх підсистем навчально-виховного процесу задля забезпечення функціонування
навчального закладу в режимі інноваційного розвитку;
-
застосування
командної технології управління;
-
прогнозування
стратегій розвитку навчального закладу;
-
відпрацювання нової
парадигми управління (співробітництво, суспільна значущість, делегування
повноважень);
-
взаємодія та
взаєморозвиток управлінських функцій;
-
розвиток людського
потенціалу;
-
швидке реагування
на глобальне володіння ситуацією;
-
удосконалення
системи маркетингу в школі-інтернаті;
-
формування та
зміцнення здоров’я дітей шляхом комплексного розв’язання педагогічних, медичних
та соціальних завдань;
-
впровадження
системи формування в учнів навичок здорового способу життя на основі
здоров’язбережувальних технологій, набуття умінь щодо здорового способу життя,
виховання фізично здорової, духовно і морально розвинутої особистості;
-
формування підходів
до діагностики успішності педагогічної діяльності;
-
технологічні
підходи до організації сумісної діяльності педагогів з формування у школярів
загально-навчальних вмінь та навичок;
-
розширення
можливостей інтегрованого навчання, виховання та розвитку дітей з особливими
потребами;
-
впровадження
інноваційних, науково-методичних технологій у процес
психолого-медико-педагогічного супроводу та соціальної адаптації вихованців;
-
реалізація
індивідуальних корекційних маршрутів.
Мета.
Здійснити розвиток та модернізацію навчального закладу,
створити нову динамічну модель та сприяти інтеграції школи в європейський
освітній простір.
Актуальність і
значущість
Використання нововведень – як теоретичних так і
практичних – передбачає оновлення змісту шкільної освіти, розробку,
впровадження та поширення новітніх педагогічних систем, розуміння і підтримку педагогічними колективами дієвих інноваційних змін.
Дана доробка зосереджує увагу на науково-методичному та
навчально-методичному забезпеченні інноваційного процесу, стимулює педагогічну
спільноту до впровадження інноваційних технологій, розвиває та вдосконалює
ідеї, які ніколи не стануть застарілою
архаїкою.
Заслуговує на
увагу досвід співпраці щодо опрацювання науково-дослідницьких проектів та
програм педагогів школи-інтернату з науковцями:
- ЗОІППО (кафедри реабілітаційної педагогіки, здорового способу
життя та центру інформатики і інформаційних технологій );
- ЗНУ (кафедри корекційної
педагогіки);
- Київського інституту
обдарованої дитини;
- Київського інституту спеціальної педагогіки НАПН
України (лабораторії сурдопедагогіки).
Представлені матеріали мають стимулювати педагогів-новаторів
до глибокого аналізу та систематизації власних напрацювань, що у подальшому
сприятиме модернізації та розвитку навчального закладу і стане дієвим
інструментарієм у роботі педколективу.
Автор висловлює сподівання, що дана доробка
слугуватиме підвищенню рейтингу
школи-інтернату та транспарентності навчального
закладу для партнерських відносин у колі
педагогічної спільноти.
Укладач: Н.Б. Крохмаль, заступник директора з НВР КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР, відмінник освіти
України, вчитель-методист.
Рецензенти: Т.А. Волошина,
старший викладач кафедри ЗСЖ КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
О.В. Нішенко ,
директор КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР, вчитель-методист.
О.Є. Шокарєва,
вчитель української мови та літератури, вчитель-методист КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР.
Посилання на
використані джерела:
1. Поташнік М.М. Управление развитием школы, 1995р.
2.
Бондар В.І. Модернізація спеціальної освіти в
Україні: уроки на майбутнє, 2006р.
3.
Биков
В.Ю. Модель організаційних систем відкритої освіти: монографія, 2009р.
4.
Андрущенко В.П. Інноваційна стратегія розвитку
освіту як підгрунтя «українського прориву», науковий збірник праць, 2009р.
5.
«Державне управління загальної середньої
освіти» (електронний ресурс). Режим доступу: http://ellib.org/ua/books/pedagog/pedl/index.html.
Перспективний план
інноваційної діяльності та науково-методичного
забезпечення освітнього процесу
в КЗ ЗСЗШІ «Джерело»ЗОР
Немає коментарів:
Дописати коментар